اخبار بروز تکنولوژی دنیا

سامسونگ تراشه‌ اکسینوس 9810 را معرفی کرد

سامسونگ تراشه‌ اکسینوس 9810 را معرفی کرد

سامسونگ از نسل جدید تراشه‌ی پرچمدارش با نام اکسینوس ۹۸۱۰ رونمایی کرده که به عنوان دومین نسل از تراشه‌های اکسینوس مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری راهی بازار شده است.

ساعاتی پیش سامسونگ طبق وعده‌ای که داده بود نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار خود را با نام اکسینوس ۹۸۱۰ از سری تراشه‌های اکسینوس ۹ معرفی کرد. اکسینوس ۹۸۱۰ را باید دومین تراشه‌ای خواند که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرایند تولید FinFET توسط سامسونگ توسعه یافته است. از جمله‌ی ویژگی‌های این تراشه‌ی جدید باید به نسل سوم از هسته‌های پردازشی اختصاصی سامسونگ در کنار مودم LTE گیگابیتی با سرعت بیشتر و همچنین بهره‌گیری از الگوریتم‌های نرم‌افزاری سریع‌تر برای پردازش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کنار پردازش تصویر اشاره کرد.

بن هور، قائم مقام بازاریابی Samsung LSI در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ از سری تراشه‌های اکسینوس ۹ را باید خلاقانه‌ترین تراشه‌ای خواند که سامسونگ تا به امروز راهی بازار کرده است. پردازنده‌ی این تراشه را باید سومین نسل از پردازنده‌های اختصاصی سامسونگ خواند که از وجود مودم LTE با سرعت بسیار، پشتیبانی از پردازش تصویر با قدرت بهتر و همچنین پردازش‌های یادگیری ماشین پشتیبانی می‌کند. اکسینوس ۹۸۱۰ را باید تراشه‌ای خواند که منجر به تسریع پیشرفت پلتفرم‌ها در حوزه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و همچنین صنعت خودروسازی در دوره‌ی رشد هوش مصنوعی خواهد شد.

سامسونگ اعلام کرده که تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی اختصاصی این کمپانی بهره می‌برد که چهار هسته آن برای انجام پردازش‌های سنگین و چهار هسته‌ی دیگر برای انجام پردازش‌های سبک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اطلاعات ارایه شده نشان از این دارد که قدرت پردازشی  این تراشه در حالت تک هسته‌ای بیش از دو برابر و در حالت چند هسته‌ای نزدیک به ۴۰ درصد در مقایسه با نسل گذشته بهبود پیدا کرده است.

به گفته‌ی سامسونگ تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ با بهره‌گیری از ویژگی‌های یادگیری ماشین تعامل کاربران با گجت‌های هوشمند را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند. برای مثال با استفاده از فناوری پیشرفته‌ی توسعه یافته برای اکسینوس ۹۸۱۰ می‌توان اشخاص و اشیا را از طریق تصاویر شناسایی کرده و تصاویر را در شاخه‌های مختلف دسته‌بندی کرد. همچنین باید به امکان شناسایی عمق محیط پیرامون در کنار شناسایی چهره‌ی کاربران به‌صورت سه‌بعدی برای انجام تشخیص چهره با روش‌های ترکیبی اشاره کرد. سامسونگ مدعی شده که در تراشه‌ی جدیدش با استفاده از روش‌های جدید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرایند شناسایی چهره‌ی کاربران را به دقت و با امنیت بیشتری تشخیص خواهد داد.

مودم LTE‌ مورد استفاده در اکسینوس ۹۸۱۰ قادر است تا اطلاعات را با نرخ ۱.۲ گیگابیت در هر ثانیه ارسال و دریافت کند. این مودم از Cat.18 پشتیبانی می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده با استفاده از مودم جدید که قادر است پهنای باند دانلود ۱.۲ گیگابیت در ثانیه را در کنار پهنای باند آپلود ۲۰۰ مگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد، می‌توان ویدیوها را بدون مشکل آپلود و دانلود کرد.

سامسونگ پردازنده‌ی تصویر جدیدی را نیز در تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ مورد استفاده قرار داده که به لطف آن علاوه بر بهبود کیفیت عکاسی می‌توان انتظار پردازش بهتر تصاویر و ویدیو‌ها را نیز به‌صورت آنی روی گوشی داشت. از جمله‌ی کدک‌های پشتیبانی شده توسط این تراشه‌ی جدید باید به HEVC ده بیتی و VP9 اشاره کرد. با بهره‌گیری از پردازنده‌ی تصویر جدید در اکسینوس ۹۸۱۰، می‌توان ۱٫۰۲۴ تن رنگ را برای هر یک از سه رنگ اصلی تولید کرد که امکان انتخاب بین ۱.۰۷ میلیارد رنگ مختلف را فراهم می‌کند که نتیجه‌ی آن تولید عکس‌ها و ویدیو‌های پویاتر است.

انتظار می‌رود سامسونگ تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ را در نسل جدید پرچمداران خود که شامل گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس است مورد  استفاده قرار دهد.


موافقین۰ مخالفین۰
دسته: خبر ,
۱۷۰ بازدید
mehdi dehghan
پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ق.ظ

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی